Hotell med koll på Sthlm

Ska du besöka Stockholm i sommar men känner att du kanske inte har så bra koll på staden? Hör av dig till hotellet du ska bo på så kanske du får några goda tips. Det var precis vad tidningen Allt om Stockholm gjorde, och visst fick man bra svar och tips – på de flesta ställena i alla fall.

Stockholms hotell går det att få riktigt bra service, men hur bra koll har de på vad som händer i stan under tiden för besöket som hotellgästerna är i staden? Det är något som tidningen Allt om Stockholm har tagit reda på. Med hjälp av den fiktiva hotellgästen George Denton tog man kontakt med flertalet hotell i huvudstaden via e-post och förvånansvärt många svarade med en massa bra tips – men vissa hotell visade upp mer service än andra och det hotell som stod ut från mängden var definitivt Grand Hôtel och nyöppnade Bank Hotel.

”– Jag kollar event på Facebook, olika krogguider och sajter. Till och med dagstidningarna i bland, som har ett lite annat perspektiv än det i min snabba värld. Men det är en ständig jakt.” säger Rasmus Elfström som är concierge på Bank Hotel och sätter ära i att vara bäst påläst i stan.

Alla gav inte lika bra svar

Även om ”George Denton” fick in flera fina svar på sina frågor från både Grand, Blique by Nobis och Hobo tillsammans med andra fina hotell i staden så ska påpekas att alla inte var lika serviceminded. På till exempel ett livsstilsvandrarhem blev svaret att kolla i Stockholms tidningar i stället för att ge ett personligt svar men var desto mer hjälpsamma när sällskapet väl dök upp. Samma tråkiga gensvar blev det från de större kedjorna såsom Clarion Sign och Scandic Malmen som tillsammans med Nofo Hotel inte ens bemödade svara på ”turistens” mail.